Stížnosti
POSTUP KRAJSKÉHO ÚŘADU LIBERECKÉHO KRAJE PŘI VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ
Stížností se rozumí mezní řešení nespokojenosti, když před tím selhaly všechny možnosti komunikace pacienta s poskytovatelem zdravotních služeb.
Legislativně upravuje stížnosti proti postupu při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami zákon č. 372/2011 Sb., o o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), ve znění pozdějších předpisů
Stížnost může podat:
a) pacient,
b) zákonný zástupce nebo opatrovník pacienta,
c) osoba blízká v případě, že pacientů tek nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel, nebo
d) osoba zmocněná pacientem.
Stížnost se podává PŘÍMO poskytovateli, proti kterému směřuje; tím není dotčena možnost podat stížnost podle jiných právních předpisů:
- dle zákona č. 220/1991 Sb. o České lékařské komoře, České stomatologické komoře a České lékárnické komoře, ve znění pozdějších předpisů - komory dbají, aby členové komor vykonávali své povolání odborně, v souladu s jeho etikou a způsobem stanoveným zákony a řády komor; komory jsou kompetentní řešit stížnosti na výkon povolání svých členů.
- dle zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, ve znění příslušných předpisů - při pochybnostech o správném vykazování hrazených služeb a jejich úhradě
Podání stížnosti nesmí být osobě, která ji podala, nebo pacientovi, jehož se stížnost týká, na újmu.
Pokud osoba, která podala poskytovateli stížnost, s jejím vyřízením nesouhlasí, může podat stížnost příslušnému krajskému úřadu, popř. Magistrátu hlavního města Prahy (příslušnost se řídí místem poskytování zdravotních služeb) s uvedením důvodů nesouhlasu s vyřízením stížnosti.
Postup při vyřizování stížností je zveřejněn na stráce Metodiky odboru zdravotnictví a též je zveřejněn na Úřední desce Krajského úřadu Libereckého kraje.
zveřejnila KG dne 12.10.2018
Kontaktní osoba: Bc. Kateřina Marcinková, tel. 485 226 546